Το τελευταίο διάστημα γίνεται πάρα πολύ λόγος για την κοινωνική δικτύωση (social media). Παρόλα αυτά υπάρχουν πολλές επιχειρήσεις στην Ελλάδα αλλά και άτομα που διστάζουν να κατευθυνθούν και να επενδύσουν χρόνο στα διάφορα κοινωνικά δίκτυα.

Για το λόγο αυτό παρουσιάζω μία λίστα από κάποια οφέλη που μπορεί κάποιος να έχει με την παρουσία του στα διάφορα κοινωνικά δίκτυα, είτε πρόκειται για μεμονωμένη άτομο, ατομική επιχείρηση, μικρή, μεσαία ή μεγάλου μεγέθους επιχείρηση.

 

Social Media Marketing : Τα οφέλη για τις επιχειρήσεις

Η παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα θα σας βοηθήσει:

 

1. Να κάνετε γνωστό το όνομα της επιχείρησης σας και γενικά να γίνεται πιο γνωστοί στον αγορά σας

Δεδομένου ότι ένα μεγάλο μέρος του πληθυσμού βρίσκεται ήδη στα διάφορα κοινωνικά δίκτυα όπως το Facebook, το Twitter, το LinkedIn και το YouTube ή παρουσία της επιχείρησης σας στα κοινωνικά δίκτυα θα σας βοηθήσει να διαδώσετε το όνομα της και να δημιουργήσετε μία εικόνα στο διαδίκτυο.

Για παράδειγμα, αν δημιουργήσετε ένα διασκεδαστικό και ταυτόχρονα ενημερωτικό βίντεο στο YouTube σχετικό με την επιχείρηση σας, τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που παρέχεται θα προσελκύσετε νέο κοινό. Να θυμάστε ότι θα πρέπει το βίντεο να είναι ενδιαφέρον ώστε να πείσετε τον επισκέπτη να το μοιραστεί με τους φίλους του.

Επίσης με τη χρήση του Facebook και του Twitter ,μπορείτε να δημιουργήσετε μία κοινότητα με τους πελάτες σας η οποία με την κατάλληλη διαχείριση θα βοηθήσει να ενισχύσετε την εμπιστοσύνη και αξιοπιστία των πελατών σας. Μακροπρόθεσμα αυτό έχει τη δύναμη να οδηγήσει σε νέες πωλήσεις.

 

2. Να μάθετε τι κάνουν οι ανταγωνιστές σας

Είναι πλέον γεγονός ότι τα κοινωνικά δίκτυα συμβάλλουν και βοηθούν στην κατασκοπία. Πιο συγκεκριμένα αν οι ανταγωνιστές σας έχουν ήδη κάποια παρουσία στα κοινωνικά δίκτυα μπορείτε να τους παρακολουθείτε και να ενημερώνεστε για τις εξελίξεις και τις κινήσεις που αυτοί κάνουν στο χώρο. Αυτό θα σας επιτρέψει να αντιδράτε με τον ανάλογο τρόπο.

 

 3. Να παρουσιάσετε τα προϊόντα σας με τρόπο ανθρώπινο και διαδραστικό

Προσοχή γιατί οι άνθρωποι – χρήστες επισκέπτονται τα κοινωνικά δίκτυα με στόχο να έρθουν σε επικοινωνία, να ανταλλάξουν απόψεις, να αλληλεπιδράσουν με άλλους χρήστες, να διασκεδάσουν.

Το σίγουρο είναι ότι οι άνθρωποι που είναι παρόν στα κοινωνικά δίκτυα δεν επιθυμούν να βομβαρδιστούν από διαφημίσεις.

Για το λόγο αυτό καλό είναι να παρουσιάσετε τα προϊόντα σας με τρόπο διασκεδαστικό, να ζητάτε τη γνώμη του κοινού, να κάνετε ερωτήσεις σχετικές, να ακούτε τη γνώμη του κοινού.  Με αυτόν τον τρόπο θα αποκτήσετε μία ουσιαστική σχέση επικοινωνίας με το κοινό σας. Αυτή η σχέση μελλοντικά και μακροπρόθεσμα θα σας βοηθήσει να αυξήσετε τον αριθμό των πελατών σας.

 

 4. Να τραβήξετε την προσοχή του κοινού σας σε κάποια από τα προϊόντα σας

Οι σελίδες κοινωνικής δικτύωσης είναι ένας από τους πιο εύκολους και γρήγορους τρόπους να παρουσιάσετε κάποια νέα προϊόντα σας και να προτείνετε σχετικές προσφορές μόνο για τους χρήστες που συνδέονται μαζί σας.

 

5. Να αυξήσετε την εμπιστοσύνη των πελατών σας

Μιλώντας στους πελάτες σας με έναν προσωπικό τρόπο, θα τους κάνει να αισθάνονται σαν να βρίσκονται και να συζητούν με ένα φίλο και όχι μια εταιρεία. Αυτό θα βοηθήσει να αναπτυχθεί μία σχέση εμπιστοσύνη μεταξύ σας και θα βελτιώσει τις πιθανότητες οι υπάρχοντες πελάτες σας να κάνουν συστάσεις για την επιχείρηση σας σε νέους πελάτες σας.

 

6. Να ζητήσετε τη γνώμη των πελατών σας

Έχετε σκεφτεί ότι μπορείτε να ζητήσετε από το κοινό σας στη σελίδα στο Facebook να σας πουν τη γνώμη τους για κάποιο προϊόν σας ή κάποια υπηρεσία σας; Μπορεί η κριτική να μην αρέσει σε πολλούς αποτελεί όμως ανέκαθεν έναν από τους πλέον εποικοδομητικούς τρόπους για να βελτιώσετε τις υπηρεσίες που παρέχετε ή τα προϊόντα που πουλάτε. Με τον τρόπο αυτό θα βελτιωθείτε και θα ανταποκρίνεστε καλύτερα στις ανάγκες των πελατών σας.

 

7. Να ενισχύσετε την υπηρεσία εξυπηρέτησης πελατών

Μέσω των κοινωνικών δικτύων μπορείτε να απαντήσετε σε ερωτήσεις και να λύσετε απορίες των πελατών σας με τρόπο γρήγορο άμεσο και έγκαιρο. Αυτό θα βελτιώσει την ικανοποίηση των πελατών.